• تلفن : 88799175 - 021
  • ایمیل: info@gerbiran.ir

معرفی شرکت GERB آلمان

نمایندگی شرکت GERB آلمان
شرکت GERB با بیش از 100 سال سابقه در بخش‌های مختلف کنترل ارتعاشات در سازه ها و انواع تجهیزات صنعتی فعالیت می کند. فعالیت این شرکت از سال 1907 توسط ویلیام گرب با هدف کنترل ارتعاشات و بکارگیری جداسازهای الاستیک در ماشین آلات صنعتی آغاز گردید.  طی سالیان بعدی با گسترش فعالیت ها و محصولات، تجهیزات این شرکت در بخش های مختلف صنعتی و ساختمانی در سراسر دنیا در صدها پروژه از جمله آمریکا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و ... استفاده شده است و در ایران نیز شرکت بهساز اندیشان تهران به عنوان نماینده انحصاری این شرکت فعالیت می نماید.
زمینه‌های اصلی فعالیت این شرکت شامل موارد زیر می‌باشد:
  • کاهش ارتعاشات محیطی ناشی از دستگاه های صنعتی
  • کاهش ارتعاشات ناشی از خطوط ریلی
  • کاهش اثر نویز اطراف بر روی اجزاء حساس (موزه، بیمارستان و ...)
  • کاهش خرابی های ناشی از زلزله و بهبود عملکرد سیستم
  • کنترل ارتعاشات و یا محافظت لرزه ای خطوط لوله
  • کنترل ارتعاشات هلی پد
  • کنترل ارتعاشات پل‌های عابر پیاده
 
شرکت GERB با ابداع سیستم کف شناور خود از 50 سال گذشته پروژهای متعددی در سراسر دنیا و به خصوص در سالن های اجتماعات، سالن های بدنسازی و ... را با هدف عدم انتقال نویز و ارتعاشات به بخش‌های دیگر سازه اجرا نموده است. این سیستم در سازه‌های با فرکانس طبیعی 5/2 تا 7 هرتز بیشترین کاربرد را دارد  و با بکارگیری فنرهای جداکننده در کف طبقات به سادگی قابل نصب می‌باشند.
سیستم جرم و فنر تنظیم شده به همراه میراگرهای ویسکوز با مکانیزم تغییر فرکانس اصلی سیستم و افزایش میرایی مشخصات دینامیکی سیستم را تغییر میدهد. بر همین اساس میتوان بر اساس بهینه‌یابی کمینه پاسخ جابجایی ، شتاب و یا میرایی موثر، با توجه به نیاز پروژه جرم، سختی و میرایی مورد نیاز به سیستم اصلی افزوده شود. این جاذب انرژی در مدل‌های مختلف کنترل ارتعاشات قائم و افقی میتواند مورد استفاده قرار گیرد.
جداسازهای شرکت GERB شامل فنر و میراگر ویسکوز در بخش‌های مختلف از جمله سیستم حمل و نقل ریلی، صنایع پتروشیمی، خودرو‌سازی، لوله های حامل میعانات گازی و نفتی، ماشین آلات پرس، تکیه‌گاه‌های هلی پد ساختمان‌ها و ... بکارگرفته می‌شود. سیستم‌های کنترل لرزه‌ای GERB با توجه به مشخصات دینامیکی سیستم (فرکانس، میرایی ذاتی و ...) و همچنین نوع تحریک ( پریودیک، نیروهای ضربه و ...) به گونه‌ای تنظیم می‌شود که نیروها و شتاب‌های وارده با توجه به نیاز پروژه کاهش یابد و مانع ایجاد ارتعاش و شتاب به سایر بخش‌ها و سازه نگهدارنده تجهیزات مورد ‌نظر گردد.