• تلفن : 88799175 - 021
  • ایمیل: info@gerbiran.ir

Germany, Hamburg -- Elbphilharmonie

ساختمان Elbphil harmonie یک سالن کنسرت در بخش Hefen City در شهر هامبورگ در کشور آلمان است.

سالن کنسرت داخلی که در شکل بالا نشان داده شده است با استفاده از روش room in room ساخته شده و توسط شرکت GERB وجداسازی شده است.

Great Britain, London -- Kings Cross Regeneration

مجموعه King’s Cross یک مجموعه زیبای معماری در شهر لندن است. این مجوعه بر روی خط مترو احداث شده است و شرکت GERB جهت جلوگیری از انتقال ارتعاشات خط مترو به ساختمان، ان را جداسازی کرده است.

China, Shanghai -- Shanghai Symphony Hall

Area: Asia
Supply of: vibration caused by subway line


سالن کنسرت بصورت BOX IN BOX ساخته شده است و فنرهای جداساز در تراز زیر زمین تمام سازه را جداسازی نموده است. این سازه در کنار یک مجموعه محافظت شده تاریخی ساخته شده است و به منظور عدم انتقال هرگونه صدا و ارتعاش به مجموعه ذکر شده به طور کامل جداسازی شده است.

جداسازهای فنری استفاده شده برای سازه هلیپد در فرانسه

شرکت GERB شرکتی پیشرو در زمینه جداسازی هلیپد می‌باشد که پروژه های زیادی را در سرتاسر دنیا اجرا نموده است. از اصلی ترین کاربردهای سیستمهای جداسازی، کاربرد آن برای جداسازی هلی پدها می‌باشد. هلی پدها که محل نشستن و برخاستن هلیکوپتر در مواقع اضطراری هستند، در اثر ارتعاشات ناشی از عملکرد هلیکوپتر، ارتعاشات شدیدی را به سازه اعمال می‌کنند. با جداسازی هلی پد، از انتقال این ارتعاشات به سازه جلوگیری می‌شود و سازه در برابر این ارتعاشات محافظت می‌شود.

سطح هلیپد به وسیله جداسازهای فنری از سازه زیر جدا می­شود و در نتیجه از انتشار ارتعاش به سازه زیرین جلوگیری می­کند.

جداسازهای فنری استفاده شده برای سازه هلیپد در ماکائو

جداسازهای فنری استفاده شده برای سازه هلیپد در هانوفر آلمان

جداسازهای فنری استفاده شده برای سازه هلیپد در براونشویگ آلمان

تراموای شهر بازل در کشور سوئیس

خطوط ریلی عموماً تحت تاثیر ارتعاشات بسیار مهمی هستند. ارتعاشات ناشی از حرکت قطارها میتواند به دال بتنی نگهدارنده خطوط ریلی آسیب وارد کند، باعث نشست در بستر خط شود یا برای سازه‌ی اطراف مشکلاتی در اثر سر و صدا و یا ارتعاش ایجاد کند.
این گونه ارتعاشات در خطوط متروی شهری نیز عامل ایجاد مزاحمت برای ساکنین در مجاورت این خطوط بوده و برای سازه‌هایی که در نزدیکی آنها واقع شده‌اند، مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.
شرکت GERB آلمان، شرکتی پیشرو در زمینه جداسازی خطوط ریلی است. این شرکت با ارائه راه حل‌های متنوع با در نظر گرفتن شرایط خاص هر پروژه، با ساخت سیستم‌های جداسازی کاربردی مناسب، اقدام به حل مشکلات ناشی از ارتعاش خطوط ریلی می‌کند.
تراموای شهر بازل در کشور سوئیس، این تراموا در کنار سالن کنسرت قرار گرفته است و برای آنکه سطح نویز و ارتعاشات آن سالن کنسرت را تحت تاثیر قرار ندهد از راه حل جداسازی استفاده شده است.

جداسازی خط ریلی راه آهن Brightline در ایالت فلوریدا

خط مترو 13 در شهر شانگهای چین

خط مترو 13 در شهر شانگهای چین